Ultimate OZ / Surf Camp Australia - Reisverslag uit Sydney, Australië van Tim Rooij - WaarBenJij.nu Ultimate OZ / Surf Camp Australia - Reisverslag uit Sydney, Australië van Tim Rooij - WaarBenJij.nu

Ultimate OZ / Surf Camp Australia

Blijf op de hoogte en volg Tim

08 Maart 2014 | Australië, Sydney

We zijn al weer 2 weken verder.. En wat voor 2 weken! 1 woord: Awesome!!

Ultimate OZ!!! Wat een week was dit! De Ultimate OZ week duurde van Maandag tm Zondag.

Maandag (Sydney City Walk):

Na een wat betere nachtrust vergeleken met de nacht ervoor moest de Ultimate OZ groep van deze week om 11.30 verzamelen in de Lobby. Daar maakte we gelijk kennis met onze 2 tourguides. Jeff (Hilarische vent) uit Canada en de liefste tourguide Evii uit Belgie. Ook konden we gelijk kennis maken met de groep. Op het eerste gezicht allemaal aardige mensen. Ik zal later wel vertellen wat ik van de groep vond, aan het einde van de week. De groep bestond ongeveer uit 20 personen uit Canada, Belgie, Duitsland, Engeland, Schotland en Nederland. We gingen met ze alle door Sydney lopen, heel veel lopen op een bloedhete dag, dat wel. Het was denk ik rond de 29 graden. Maar ik mag niet klagen natuurlijk.. We begonnen met een lunch in Darling Harbour, beetje kletsen en kennis maken met de groep. Daarna zijn we gaan lopen. We zijn o.a langs het Opera House en Botanic Garden geweest. Het was geen uitgebreide tour met lange praatjes. Rond de avond kregen we een welcome dinner in een Bar (Side Bar) onder onze hostel. Ja een bar ja.. je kon letterlijk kruipend naar huis. We kregen wat te eten en daarna we gingen met ze alle pre-drinken in het Hostel. Goeie manier om de groep te leren kennen. Daarna zijn we naar Side Bar gegaan. Om uit te gaan hier in Sydney gelden er sinds februari nieuwe wetten in New South Wales. ''One-punch law''Als je na 1.30 naar buiten gaat kom je ook nergens meer binnen. Ze noemen dit de Lock-out. Ook als ik het goed heb mag je na 3:00 ook geen drinks meer bestellen. Deze wet is ingevoerd nadat een persoon iemand dood had geslagen met 1 vuistslag. Vandaar de naam ''One-punch Law''. Afgezien van de regel was de avond in Side Bar geweldig! De ochtend daarna? Mwoh.. ik heb me wel eens beter gevoeld na een avondje drinken. (Blame it on the GOON)

Dinsdag:

Om 9:00 stond ik al ontzettend fris en fruitig naast mijn bed om mijn bankzaken te regelen. Zin in!!! Nadat mijn bankzaken geregeld waren kregen we een hele, hele lange presentatie over Travel en Work planning. Over waar je eventueel kan/wilt werken tijdens je reis en wat je wel of niet moet doen. Daarna kregen we ook een presentatie over Surf Camp Australia. Na die presentatie twijfelde ik heel erg of ik wel moest gaan. Veel van de Ultimate OZ groep gingen wel. Surf Camp stond ook eerst niet op de planning. Want ik wilde eerst gaan werken en na mijn werkperiode eventueel surf camp doen. Maar hier kom ik later op terug.
Na de presentatie gingen we door de Harbour van Sydney, varen op een Catamaran. En dat was zeker niet verkeerd. Lekker weer, biertje (toch weer), muziekje erbij, BBQ'en beetje zwemmen en genieten van de zonsondergang. We vaarden o.a onder de Harbor Bridge en langs het Opera House wat veel mooie plaatjes opleverden. Zeker tijdens zonsondergang.

Woensdag:

BASECAMP TIME!
Woensdag gingen we naar Basecamp toe. Basecamp ligt in Port Stephens. Het is plekje waar vooral backpackers voor 1 of 2 dagen verblijven en daarna weer doorgaan. In de bus moesten we al drank bestellen voor de 2 avonden en dat zou dan afgeleverd worden op BaseCamp.We hadden al kennis gemaakt met 2 Franstalige belgen. Aan het begin van de week konden zij geen woord Engels. Maar ze zijn hier ook om o.a engels te leren. Ze hadden ook nog eens de verkeerde woordenboek meegenomen. Ze hadden er 1 meegenomen als je naar Frankrijk gaat i.p.v andersom. Maar ik kan je wel zeggen dat deze 2 gasten hilarisch zijn. Ze wisten denk max 10 woorden in het Engels. Ze hielden van veel drinken en zeiden alleen maar "BIG PARTIE TONIGHT". Ik kocht met Lars 1 bag Goon (4 Liter). Moet genoeg zijn. De 2 Belgen, 12 Liter goon en een captain morgan voor 2 avonden! De meeste zeggen dat dit de 3 beste dagen (2nachten) van de week zou moeten zijn. En dat was het ook zeker. Op woensdag hebben we de heledag een beetje gechillt en kennis gemaakt met Josie the Kangaroo. Niet voor het eerst trouwens dat ik een kangaroo heb gezien. De eerste lag naast een snelweg, dood. Maar in ieder geval, in de avond zijn we met ze alle naar het strand gegaan en hebben we een bonfire party gehad. Een kruigwagen vol met Goon en wat andere zooi. De party op het strand was misschien wel de beste avond van de week. Living the Ozzie life!

Donderdag:

Jawel, na een avondje zuipen (alweer) zaten we al om 7 uur aan het ontbijt. Op deze dag gingen we naar de Sand Dunes en het strand daarnaast checken om te gaan Sandboarden wat facking awesome was. See it yourself! https://www.facebook.com/#!/photo.php?v=10202156494566781&set=vb.1021143899&type=2&theater
Daarna gingen we een korte bushwalk doen met als een cadeautje een prachtig uitzicht.
https://www.facebook.com/#!/photo.php?fbid=10203406483346262&set=a.2367022858472.139948.1337454082&type=1&theater
Na de bushwalk kregen we een heerlijke BBQ en daarna gingen we jawel, weer naar het strand.

Vrijdag:

REGEN? Ja het regent hier ook wel eens in Australie. En als het regent dan regent het ook de hele dag kei en keihard door. Het weer is op dit moment heel onvoorspelbaar door het Wet/Dry season. Donderdag zaten we nog met 30 graden op het strand te genieten en zo zit je op vrijdag te schuilen voor regen, heel veel regen. Vrijdag is de dag van de Dolphin Cruise. Voordat we op konden stappen moesten we schuilen in een cafe. Het was 09:00 en de 2 Franse belgen bestelde om 9uur in de ochtend een hamburger. Ze zeiden: ''My head, no good. Need food''.
Dolfijnen spotten op een boot met hondenweer, dat was iets minder. Maar ik heb voor het eerst in mijn leven wilde dolfijnen gezien, 2 maarliefst. En dat blijft toch gaaf om mee te maken! Na de dolphin cruise wat ongeveer 1,5uur tot 2 uur duurde gingen we terug naar Sydney. Helemaal gesloopt maar het was het allemaal waard.

Ik heb in deze 3 dagen de groep echt goed leren kennen. Ze komen overal vandaan wat al natuurlijk leuk is. Ik ben o.a overgehaald door paar mensen om mee te gaan naar Surf Camp en ik dacht, ach waarom niet. 'Just do It' is een motto wat hier nogal vaak wordt gebruikt en heb er zeker geen spijt van gehad. Ik heb ook wat plannen gemaakt met 5 andere om naar Melbourne te reizen en daar op zoek te gaan naar werk.

Zaterdag:
Party bus en Pub Crawl tijdens Mardi Graaaaa!
Het was druk, heel druk in Sydney. Het was Mardi Grass weekend. We gingen met een paar mensen van de groep naar de parade om wat te kunnen zien maar het was stampensvol. Zaterdag hadden we de Pub Crawl met een Party Bus. Ik had daarvoor nog nooit in een Party Bus gezeten maar het is facking lachen! Alleen moet je je soms wel goed vasthouden want ja dat gebeurde ook. Soms toen de bus onverwachts remde lag iedereen op de grond. Tenzij je je ergens aan vast hield. We gingen in totaal naar 4 bars en kregen free drinks. We all love free drinks!
De laatste bar viel een beetje tegen want het was heel druk daar binnen. Lars kende iemand uit Amersfoort die in Sydney een appartement heeft. We zijn daar even langs geweest en gechillt. Daarna ben ik weer terug gegaan naar Wake Up hostel. Op dat moment begon mijn mobiel raar te doen en kon ik mijn mobiel niet meer opladen. En mijn mobiel was helemaal leeg, dus ik kon er niks mee. Misschien dat er iets kapot was. Niet fijn als je helemaal in Australie zit en niet bereikbaar bent, want ik heb mijn mobiel natuurlijk ook nodig voor het eventueel vinden van werk.

Zondag:

Zondag stond niks op de planning dus kon lekker relaxen. Maar toen ik wakker werd kon ik niet gelijk relaxen. Ik ging gelijk opzoek naar een telefoon winkel in de hoop dat ze mij konden helpen. Na 4 telefoon winkels en 1,5uur gelopen te hebben door Sydney kwam ik bij een phone shop die mij konden helpen. Om het kort te houden: reperatie kosten 100 dollar. Jeej! Maar gelukkig deed mijn telefoon weer. Zondag stond in het teken van vooral bijslapen, relaxen, wasje doen en jawel weer inpakken want Surf Camp staat voor de deur.

SURF CAMP AUSTRALIA!
Voor foto's en video's check https://www.facebook.com/#!/surfcampaustralia?fref=ts
Ik zat in week 3 maart t/m 7 maart.

En zo zag de week eruit in een samenvatting; http://www.youtube.com/watch?v=U37fG8lYpYs

Surf Camp duurde van Maandag t/m Vrijdag. We werden rond 09:00 opgehaald en de busreis duurde ongeveer 2 uurtjes. Locatie: Seven Mile Beach. Letterlijk 1 lange strand van bijna precies 7 miles. We verbleven op een plek wat leek op een trailerpark. Het was een heel rustig plekje met max 500 inwoners. Wij sliepen in soort van cabins van 6 personen. We waren met 65 mensen dus we kregen allemaal te gelijk surfles. Normaal zijn het 91 personen verdeeld onder 2 groepen. Na wat uitleg over hoe wat moesten we al onze wetsuits aan trekken en richting het strand. We kregen 8 lessen in totaal. 1 op maandag en vrijdag en de rest van de week 2 lessen. De groep werd verdeeld in 4 groepen van ongeveer 10-15 mensen en kregen allemaal 2 instructors. De eerste les kregen we uitleg over de basis dingen van surfen. Hoe bepaalde onderdelen heten van het surfboard etc. De eerste les konden we nog niet staan. Op het eerste gezicht lijkt het makkelijk, maar het is verdomd lastig op het begin. Als je geen balans hebt dan kom je nergens.

Op de 2e, 3e en 4e dag gingen we steeds een stapje verder van alleen staan tot echt surfen en bochtjes maken. En ik kan je 1 ding vertellen, als je een keer in Australie komt moet je zeker dit doen. Je word er ook zeker beter van! Je leert heel veel over surfen in 5 dagen. Je begint als beginner en na die 5 dagen kunnen de meeste wel een golfje pakken tot redelijk surfen. Op de 5e dag konden we gelijk het water in en de hele ochtend surfen.

Hoogtepunt van het surfen deze week was toch wel de eerste keer dat ik eem goeie golf pakte. Geordie onze instructuur zei ook, de eerste keer dat een goeie golf pakt vergeet je nooit meer. Daarin geef ik hem zeker gelijk! Een ander hoogtepunt was ook wel toen we aan het surfen waren er opeens 5 dolfijnen 5 meter voor me uit het water sprongen. Je kon ook de dolfijnen door golven zien zwemmen. Op het eerste gezicht leek het haai en daarom was de eerste reactie van de meeste mensen. "WTF WAS THAT" "Sharkkkkk"
De instructors zeiden dat het heel vreemd was dat de dolfijnen er waren. De zee was namelijk heel ruw en er waren grote golven. Meestal komen ze als het heel rustig is en de golven klein zijn.

Vrijdag gingen we weer terug naar Sydney en verbleef 1 nacht in Wakeup. Ik ga morgen (zondag) met 4 andere richting Melbourne opzoek naar werk. Wehebben week de tijd om in Melbourne te komen. Daar zullen jullie volgende week wel wat van horen. Ik ga misschien nog langs bij wat bekende in Melbourne maar dat zie ik dan wel.

Na een lange type sessie ga ik weer verder met werk zoeken, want het geld begint langzaaaaaaam op te raken. Na 2 geweldige weken in Sydney en Surf Camp is het tijd om mijn reis voortezetten.

Mijn eerste echte roadtrip gaat beginnen!

Groetjes uit Ozzie! X

P.S Gefeliciteerd Sentjoes met je 20e verjaardag! <3


  • 08 Maart 2014 - 19:47

    Mirjam Prins:

    Ha die Tim,

    heb je uitgebreide reisverslag gelezen: ik zie dat je de eerste 2 weken prima bent doorgekomen en dat je naast de nodige drank ook al veel hebt gezien en gedaan! Wat een heerlijk avontuur.
    het lijkt me leuk om "on the move" te gaan, naar Melborne. Hoe gaan jullie reizen?? Met een bus of zo?
    ik hoop dat je werk vind, dat ook nog een beetje leuk is en de nodige dollars oplevert. Wat een pech dat je Mobieltje de geest gaf, dat was natuurlijk een vette tegenvaller, vooral de reparatiekosten.
    Wij hebben het goed in Leusden, waar het vandaag echt lente is geworden, en morgen komen we uit op 18 graden. Dat haalt het niet bij jou aldaar, maar wij er zeer blij mee.
    Heel veel plezier, en geluk met het vinden van leuk werk,
    Liefs Mirjam

  • 15 Maart 2014 - 18:42

    èF:

    Hoi Tim,

    Zag net je laatste Whatsapp - foto van de zonsondergang. Ergens onderweg,vanuit de bus. Je bent dus nog 'en route' richting Melbourne? Hoe dan ook, een heel avontuur, zo direct na de eerste weken potverteren. Sorry: inburgeren! Ik hoop dat je snel werk vindt. En dan vooral goedbetaald dus!

    Je verslagen van de eerste weken, in Sydney, zijn indrukwekkend. Alleen al wat betreft het zoveel mogelijk vermelden van 'GOON' en aanverwante levensbehoeften. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat jullie (jonge expats uit vooral Europa) daar niets tekort komen. Op geld na, natuurlijk. En zag ik daar een meisje op een foto? Enfin, ze komt uit Indonesië, heet Afta of Ocni, en jij bent haar natuurlijk allang weer vergeten.

    Wij, Mirjam en ik, smullen van de enthousiaste, gedetailleerde verhalen over je avonturen in Sydney. Erg leuk opgeschreven, trouwens. Dat iemand zoveel kan beleven, zelfs op die leeftijd! Ik reed destijds met een vriend in een VW Kever (een originele!) naar Zuid-Frankrijk, om hardhandig van een camping te worden verwijderd na het bij het kampvuur zingen van 'Voulez-vous couchez avec moi?' Belachelijk natuurlijk, want waar zijn kampvuren anders voor? Maar dat hoef ik jou niet te vertellen, al zal jij een ander lied aanheffen na een paar flaconnen GOON.

    Wat ik maar wil zeggen: volgens mij doe je het heel goed daar. En, belangrijker, gáát het je ook heel goed! Veel plezier en succes in Melbourne, zeker met het vinden van werk. En hou vooral het plezier erin!

    Tot je volgende verslag!

    Hartelijke groet,
    Frans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Tim

Actief sinds 13 Feb. 2014
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 5026

Voorgaande reizen:

13 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: