Wat een begin! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Tim Rooij - WaarBenJij.nu Wat een begin! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Tim Rooij - WaarBenJij.nu

Wat een begin!

Door: Tim de Rooij

Blijf op de hoogte en volg Tim

23 Februari 2014 | Australië, Sydney

Nou wat begin een inderdaad. Zo ben je nog nooit buiten Europa geweest en zo zit je in je eentje in Sydney, Australie. Jaa.. mijn reis is nu echt begonnen. Al ben ik nu niet helemaal alleen, maar daar kom ik zo wel op terug.

Mijn vlucht was prima. Op de vlucht naar Dubai in een enorme spaceshuttle verliep lekker rustig. Ik zat naast een Indiër die denk ik terug ging naar India en hij dronk wodka alsof het verboden was in zijn eigen land. Na flink wat flesjes was hij ook bijna niet meer wakker te krijgen. Prima! Aan de andere zat een Nederlander die de hele reis geen lekkere houding kon vinden om te zitten. Ikzelf heb een beetje films gekeken en me ogen uitgekeken in het vlirgtuig. Lekkere maaltijden en niet te vergeten de heerlijke warme doekjes.. wat kon ik daar van genieten zeg. Toen ik op Dubai aankwam moest ik al vrij snel naar de gate om mijn vlucht richting Sydney te halen. Want heel veel tijd zat er niet tussen. Dus heb helaas niet super veel van Dubai Airport gezien.. De tweede zit ging vrij goed en rustig. Bijna de hele reis geslapen. Alleen het laatste uur had ik wel iets van, laat me er nu uit!

Daar stond ik dan, in mijn eentje op Sydney Airport. Ik besefte nog niet helemaal dat ik helemaal aan de andere kant van de wereld zat. Ik had meer van waaar de fack ben ik!?! En dat was al helemaal toen ik de volgende dag wakker werk. Ik had mijn tas opgehaald en nam de bus naar het WakeUP hostel. Het was donker dus ik zag nog vrij weinig van Sydney. In de bus kwam ik een Nederlandse jongen tegen die 2 maandjes door Australie gaat reizen. Hij heeft toevallig dezelfde activiteiten komende week. (Ultimate OZ). Aangekomen in het hostel kregen we onze sleutel voor onze kamer. Toen we de kwamen binnen zaten er 4 Deense meiden op de grond, jawel, het bekende GOON te zuipen. 1 van de dames was net 21 geworden. Ja dat had ik net nodig met mijn zware jetlag!
Voor de rest zat er nog een Nederlandse en een Engelse dame op de kamer. 2 jongens en 6 dames.. er bestaan ergere dingen. De dames gingen zuipen en ik ben gelijk gaan tukken want ik moest er vroeg weer uit (10.30 is vroeg ja). Lars Ammerlaan, een goeie vriend van me zit al een tijdje in Australie maar brengen de eerste week samen door ivm Ultimate OZ wat morgen gaat beginnen.

Maar in ieder geval ik moest er vroeg uit want Lars had me meegevraagd voor een trip. Lars had een auto gehuurd met 3 klasgenoten van hem. Afni en Octa (als ik het goed schrijf) uit Indonesië en Jeremy uit Zwitserland. Hele aardige en leuke mensen! En ja inderdaad, wat een begin... Zo ben je in de nacht aangekomen en zo zit je de ochtend daarna nog met een zware jetleg in de auto richting beaches en bushes van Sydney. En ik heb geen spijt dat ja heb gezegd tegen Lars. Wat was het gaaf! In totaal hebben we hebben we denk ik 7uur of langed rondgereden. We zijn met de auto door het Royal National Park gereden, langs diverse prachtige stranden en uitzichten. Door dit allemaal te zien kwam het besef er wel een beetje. Wow, dit is reizen den top en we zijn nog maar net begonnen. We sloten af door onder de Harbor Bridge en langa het Opera House te rijden. Daarna gingen we een beetje rond te lopen langs Manly beach. Dat is een van de, dan wel niet, de duurste suburban van Sydney. Ik zit nu neergeploft met een zwarejetlag in de lounge van het Hostel vechtend tegen de kut Wifi.

Morgen begint mijn Ultimate OZ week vol activiteiten. Sandboarden, dolfijnen spotten, pub crawls, door de harbor van Sydney varen en ga zo maar door. En niet te vergeten, nieuwe mensen ontmoeten want dat gaat hier een sneltrein.

Ik ga tukken want mijn ogen vallen bijna dicht.

Ik mis jullie allemaal een heel klein beetje en jullie zien de rest volgende week of gedurende week op facebook wel weer langskomen.

G'night x

  • 23 Februari 2014 - 21:48

    Femiewillems:

    Mooi verhaal en een goed begin van je reis. Klinkt allemaal fantastisch. Veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Tim

Actief sinds 13 Feb. 2014
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 5035

Voorgaande reizen:

13 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: